Doorgaan naar hoofdcontent

Instagram Instants juni 2015

Afgelopen maand kwam de zomer naar België, werd de schattigste dreumes twee en mocht ik maar liefst drie paar nieuwe schoenen in m’n verzameling verwelkomen. Kijk mee!


Ik bestelde voor het eerst iets bij de webshop Loavies: schoenen! Aangezien ik soms een 38 en soms een 39 heb, moet ik vaak nogal gokken over de juiste maat.


Daarom bestelde ik dit paar in twee maten, en gelukkig maar, want bij dit paar zat de 39 perfect…


… terwijl ik deze wel in een 38 paste. De 38 van de sandaaltjes ging dus terug. Helaas liep er iets mis bij Kiala, waardoor ik het retourbedrag nog steeds niet heb ontvangen. Gelukkig is de service bij Loavies wel goed. Ze zijn ermee bezig en ik heb er vertrouwen in dat ik m’n centjes niet kwijt ben.


Begin juni had ik evaluatiegesprek van twee modules van de lerarenopleiding: ‘Klasmanagement’ en ‘Begeleiding’. Ik vertrok met de fiets in een stralende zon, maar toen ik weer buitenkwam met m’n playsuitje aan en zonnebril op trof ik dit aan… Even wachten tot het ergste voorbij is en dan gewoon gaan. Iets anders zat er niet op!


Eenmaal thuis vond ik post van de overheid op de spreekwoordelijke mat: mijn allereerste lerarenkaart! Dat deed me mijn onweersfietstocht weer helemaal vergeten!


En de rest van de week was het weer mooi weer! Toen ik terugkwam van het lesgeven, merkte ik dat ik m’n huissleutel was vergeten. Even vijf minuutjes rijden tot aan het werk van m’n vriend dus. Wat een luxe! En dan had ik het daar meteen ook eens gezien. In de werkruimte staan bureaus, een salontafel, een sofa en een sjotterstafel. Enkel het broodnodige materiaal dus… #boyswillbeboys


Als je nog een keer asperges wil klaarmaken dit seizoen, probeer dan dit recept eens! Meer dan de moeite waard.


Ik wilde weten of de hype gerechtvaardigd was. Mijn mening deel ik binnenkort. Ik plan immers een review van een aantal romans op m’n blog.


Eten bij Bar Muza in Lier. Aanrader qua keuken en qua locatie, niet zo qua bediening. Je moet daar steeds veel te lang wachten op je eten… Meer nog, soms moet je zelfs teken doen wanneer je wil bestellen. Je kan vaak daar gewoon gaan zitten zonder dat iemand naar je omkijkt. Hopelijk wordt dat snel beter!


Toen we terug naar huis wandelden kwamen we erachter dat op het Zimmerplein de match van de Rode Duivels tegen Wales op ‘groot’ scherm werd geprojecteerd. Hoe het er op dat moment voorstond, geen idee. Het scherm was zó gepixeleerd dat de stand onmogelijk af te lezen was. Sfeer was er gelukkig genoeg!


#zomer


Het leed dat een nieuw boek kiezen heet. Ik ben daar vaak zoveel tijd aan kwijt. Ik blijf maar twijfelen!


Uiteindelijk ging ik voor Alarmfase Rood van Tess Gerritsen. Je ziet het onder m’n kommetje mango liggen. Lunchen met een boek en een sappige zoete mango in de zon… Zo mag van mij elke zomerdag wel zijn!


Terug aan het werk na een weekend van vier dagen. Nu ja, werk… Toezicht houden tijdens proefwerken. Zolang ik het zelf maar nooit meer moet invullen, hoor je mij niet klagen!


M’n schoonmoeder vroeg of we mee naar de reuzen wilden gaan kijken in Antwerpen. Jammer genoeg waren ze in geen enkele winkel te vinden (ahum). Toen we eindelijk bij Oma Reus aankwamen, lag ze al vredig te slapen op het Sint Jansplein.


Mijn liefje werd gevraagd om een style battle te doen bij Van Gils in Antwerpen ter gelegenheid van de lancering van de dvd Kingsman: The Secret Service. Het resultaat zie je weldra op zijn blog.


En het derde paar nieuwe schoenen van deze maand. Dit was een verlaat verjaardagscadeautje, dus ik heb er zelf geen ‘schuld’ aan! Ik ben trouwens zo verliefd op deze schoenen. Niet alleen vind ik ze er superleuk uitzien, ze lopen ook nog eens als wolkjes!


Afgelopen weekend waren we uitgenodigd op de tweede verjaardag van de schattigste dreumes die bestaat. #cubanitababy


En zeg nu zelf: is haar zusje niet de schattigste baby die bestaat?


This one is for me, yes?


Hier word ik nu vrolijk van, sé, m’n nagels die matchen met m’n nieuwe agenda! Dat is dan #girlswillbegirls zeker?

Reacties

  1. Hihi, ik was gisteren nog aan het denken in de boekhandel "ale, nu liggen er hier al agenda's van schooljaar 2015-2016 en de vakantie is nog niet eens begonnen, dat is om leerlingen én leerkrachten nu al te demotiveren zeker". Maar kijk, blijkbaar zijn jullie enthousiaster dan ik dacht ;-)

    Leuke maand alleszins, mooie schoenen, mooie baby, genieten van een boek (al is die boekenkeuzestress herkenbaar), je eerste lerarenkaart (proficiat!!)... Klinkt als veel genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik kan niet voor alle leerkrachten spreken, maar ik word er in ieder geval enthousiast van. :-) Maar nu ook weer làng niet zo enthousiast als van de datum 1 juli! ,-)

      Verwijderen
  2. Zalige sandalen. Ik ben onmiddellijk gaan kijken op de site maar 9 cm lukt mij niet. Ik ben nog maar pas overgestapt naar de wereld van de hakken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet eerlijk toegeven: ik moet ze ook nog wel wat inlopen, hoor. Ik kan wel op hakken lopen, maar ik heb véél meer platte schoenen, waardoor ik ook zeker geen pro ben! ;-)

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Kalkoenstoofvlees met kriekbier

Dit maakte ik met kerst bij m’n mama, maar ik vergat het simpelweg te bloggen. Aangezien volgende week de Vasten beginnen (wat voor mij betekent: Dagen Zonder Vlees), krijg je het receptje nu nog van mij. Je hebt nog een week de tijd om dit te maken. Ren maar snel naar de winkel, want het is de moeite! Stoofvlees maak je meestal niet voor twee, hé. Dit recept is voor een hele pot, genoeg voor zes personen. Of voor meerdere dagen met minder personen. Wat heb je nodig (6 personen)? 1,2 kg kalkoenstoofvlees 6 rode uien 6 teentjes knoflook 3 el lichte cassonade ( Kinnekessuiker .) 6 el rode wijnazijn 4 el maïzena 2 x 25 cl kriekbier 500 ml kippenbouillon 3 sneetjes peperkoek Mosterd 3 takjes verse tijm 3 blaadjes verse of gedroogde laurier Stoofvleeskruiden Peper & zout Bakboter Wat moet je doen? 1. Smelt een klont bakboter in een stoofpot en bak er het kalkoenstoofvlees in aan. Zorg ervoor dat het vlees niet op elkaar ligt, anders stooft het in

Kerstrecept: Varkenshaasje met druivensaus

Koken in een andere keuken dan de mijne, ik doe dat niet zo graag. Je weet niets staan. Je kan je eigen vertrouwde gerief niet gebruiken. En het ergst van al: je moet koken op een vreemd vuur. Soms heb je echter geen keuze. Op kerstavond bij de familie van je lief bijvoorbeeld. Normaal ben ik zen in de keuken, maar het kerstmaal – nu ja, het kersthoofdgerecht – voor zeven man bereiden op een vreemd vuur, dat bezorgt mij toch een beetje zenuwen. Zeker als het zo’n vuur is zonder vuur, een inductiekookplaat. *insert evil music* Ik zie graag een vlam. Ik heb voeling met een vlam. Ik weet precies hoe groot mijn vlam moet zijn om witloof te stoven. Bijvoorbeeld. Wat ik echter niet weet, is welke nummer ik daarvoor moet kiezen. Het witloof dat mijn kerstgerecht vergezelde, was dan ook niet hoe ik het wilde hebben. Ik hou van stronkjes die intact blijven, mooi gekarameliseerd zijn en hier en daar een bruin kleurtje hebben. Zeker op kerstavond. Maar Merlot zegt dat ik moet stoppen

Review kookboek Gino’s Pasta – Gino D’Acampo

Wanneer deze review online komt, zit ik nog onder de zuiderse zon te genieten van het beste wat Italië te bieden heeft. Daarom vond ik het wel toepasselijk om deze keer mijn favoriete Italiaanse kookboek te reviewen. Een boek vol pasta’s, mijn nummer één favoriete gerecht! Ik kocht Gino’s Pasta in 2011 op de Boekenbeurs. Toen ik het toonde aan vrienden en familie dachten ze allemaal dat ik het voor de looks van de schrijver had gekocht. Heel eerlijk? Neen! Hij doet mij zelfs niets eens iets. Ik vermeld dit er maar bij zodat je weet dat mijn lovende woorden helemaal niets met den Gino te maken hebben. Dit is gewoon één van die zeldzame kookboeken waaruit je letterlijk àlles zou willen maken. Indeling & inhoud Zoals wel meer kookboeken, begint ook dit met een korte inleiding van de auteur. Daarna volgen enkele bladzijden geschreven door voedingsdeskundige Juliette Kellow. Zij legt uit waarom pasta best past binnen een evenwichtig eetpatroon. Veel mensen hebben schri